پاک کردن لکه شکلات از سطح فرش

شکلات از جمله خوراکی های بسیار محبوب است که در انواع مختلفی وجود دارد. می توان شکلات ها را در حالت مایع و جامد، به صورت ترکیبی با دیگر تنقلات استفاده کرد. هر کدام از این شکل های شکلات طعم و مزه خاص خود را دارد که علاقه مندان مخصوص به خود را خواهد داشت. در هنگام استفاده از، شکلات در انواع مختلف امان ریخته شدن آن بر روی فرش یا سطوح مختلف دیگر وجود دارد. مخصوصا اگر این شکل های شکلات توسط کودکان مصرف شود که میزان ریختگی بیشتری خواهد داشت. برای پاک کردن لکه شکلات از سطح فرش می توان از روش های متفاوتی استفاده کرد که در ادامه در مورد این روش ها صحبت خواهیم کرد.

پاک کردن لکه شکلات از سطح فرش

روش های پاک کردن لکه شکلات از سطح فرش

روش های بسیار زیادی برای پاک کردن لکه شکلات از روی فرش وجود دارد. یکی از این روش ها که می تواند به سرعت این لکه ها را از روی فرش پاک کند، استفاده از یک محلول است که از سه لیوان آب، یک لیوان سرکه سفید و در نهایت یک قاشق وایتکس تشکیل شده است. برای تاثیر گذاری بیشتر می توانید از مقداری شامپو در این محلول استفاده کنید. این مواد را با یکدیگر ترکیب کرده و بر روی قسمت مورد نظر می کشیم. برای پاک کردن بهتر و سریعتر باید با یک دستمال خشک لکه شکلات را از روی فرش پاک می کنیم. در نهایت با استفاده از شامپو و آب فرش را تمیز کرده و آبکشی می کنیم. به همین روش بسیار ساده می توانیم لکه شکلات را از سطح فرش پاک کنیم.

پاک کردن آدامس از فرش

آدامس از جمله تنقلات محبوب بسیاری از افراد است که در زمان ها و مکان های متفاوتی استفاده می شود. با توجه به حجم کم و مزه حالبی که دارد در بیشتر مواقع همراه افراد بوده و به همین نسبت فاجعه های چسبندگی آدامس در مکان های مختلف بسیار زیاد خواهد بود.

یکی دیگر از روش های پاک کردن لکه شکلات از روی فرش استفاده از آب سرد است. قسمت های سفت شده شکلات را از روی فرش برمی داریم. قسمت های چسبیده را با استفاده از یک لیوان آب یخ به صورت رقیق در آورده و با یک قاشق قسمت های رقیق شده را از روی فرش بر می داریم. برای پاک سازی بهتر می توانید مکان مورد نظر را با سافتاده از آب گرم و شامپو بشویید و آبکشی نمایید. روش های متفاوتی برای پاک کردن انواع لکه ها وجود دارد که تنها برخی از آنها کارساز و موثر هستند. بهتر است قبل از استفاده از نتیجه دادن این روش ها مطمئن شوید، یا اینکه از سایت های معتبر و با تجربه در این زمینه استفاده کنید. بدین صورت هیچ مشکلی برای فرش شما پیش نخواهد آمد.

تهیه و تالیف : کارشناسان قالیشویی گل ابریشم

دیدگاه ها غیرفعال است