شستشوی فرش در خانه

شستشوی فرش در خانه | از گذشته تا به حال در اواخر فصل تابستان بسیاری از خانم های خانه دار تصمیم به شستن فرش های خانه می کنند. یکی از توصیه هایی که ما می کنیم این است که فرش خود را به شرکت های معتبر قالیشویی بسپارید. زیرا قالیشویی ها ابتدا گرد و خاک در پرزهای فرش را زدوده و بعد شست و شو را شروع می کنند. شما اگر بخواهید فرش خود را در خانه بشوئید نمی توانید گرد و خاک را از روی فرش به خوبی تمیز کنید. تمیز کردن فرش در خانه با استفاده از یک سری شامپوهای استاندارد مخصوص امکان پذیر است.

سرکه و جوش شیرین

سرکه و جوش شیرین تقریبا همه چیز را می توانند تمیز کنند کمتر چیزی است که نتوان با این دو تمیز نکرد. این دو محلول لکه های فرش را هم به خوبی پاک می کنند برای زدودن لکه کافی است مقداری جوش شیرین را روی لکه ریخته و بعد مقداری سرکه روی آن بریزید و سپس یک دستمال روی آن بکشید و اجازه دهید فرش خشک شود. با جاروبرقی جوش شیرین باقی مانده را جمع کنید. برای لکه های بزرگتر فقط از جوش شیرین استفاده کنید و بعد از ۳۰ دقیقه با جاروبرقی آن را جمع کنید. نمک و سرکه هم محلول خوبی است این دو را با هم مخلوط کنید تا به صورت خمیر در بیاید بر روی لکه ریخته و اجازه دهید جذب شود یک دستمال مرطوب بکشید و صبر کنید خشک شود.

بخارشور

اگر می خواهید با بخار فرش را تمیز کنید از دستگاه بخار شور می توانید استفاده کنید. دفترچه کالا را بخوانید اگر استفاده از مواد شیمیایی بلامانع است به جای آب می توانید از محلول آب و سرکه استفاده کنید. از دیگر مواد ها می توانیم به پد اکسیدهیدروژن پودر ذرت هم اشاره کرد.

چگونگی مصرف صحیح از شامپو فرش

به دلیل اینکه الیاف روکش مبل یا فرش و قالی با هم متفاوت هستند شامپوی فرشی که استفاده می کنیم نیز باید با الیاف آنها سازگار باشد. به همین دلیل در ساخت شامپوی فرش باید کمترین میزان مواد شیمیایی استفاده شده باشد و طوری نباشد که فرش شادابی خود را از دست بدهد یا اینکه رنگ ها با هم تداخل پیدا نکنند.

اگر درست از شامپو فرش استفاده شود نه رنگ ها با هم تداخل پیدا می کنند نه فرش نشاط خود را از دست می دهد و همیشه فرشی با پرزهایی نرم و لطیف خواهید داشت بعد از خشک شدن فرش حتما آن را جارو بکشید از راه رفتن و نشستن روی فرش هم خودداری فرمایید زیرا که شاید لکه ی جدید یبوجود بیاید.

همه ما میدانیم فرش یکی از مهمترین وسایل خانه محسوب می شود نگهداری آن هم از اهمیت بالایی برخوردار است. فرش را نباید طوری بشوئیم که تاروپود و الیاف آن به هم بریزد بهتر است اگر خودتان امکانات شست و شو را ندارید حتما فرش خود را به قالیشوئی ببرید.

شستن لکه کاکائو و بستنی

 اول اطراف لکه را پاک کنید تا بیشتر و بیشتر پخش نشود بعد در یک فنجان آب یک قاشق کوچک چای خوری مایع ظرفشویی را با آب حل کنید. این محلول را با یک دستمال تمیز و نرم بر روی محل مورد نظر بمالید.

لکه ادویه

برای تمیز کردن ادویه از محلول آب و آبلیمو استفاده کنید و یک دستمال خشک با جذب بالا را روی آن قسمت فرش بکشید.

خشک کردن فرش

اگر شما فرش و قالی خود را در خانه می شویید می بایست در شرایطی خاص خشک شوند. تا آسیب کمتری ببیند. یک پیشنهاد برای خشک کردن می توانید یک داربست در حیاط یا پشت بام خانه تهیه نمایید و فرش را روی آن آویزان کنید طوری که آفتاب حتما به آن بتابد. در این حالت هوا کاملا در اطراف فرش جریان پیدا می کند . اما دقت کنید که آفتاب خیلی داغ و سوزان هم آسیب جدی به فرش می رسانند که ممکن است جبران ناپذیر باشد. برای خشک کردن فرش خود به هیچ عنوان از وسایل حرارتی مثل بخاری، شومینه و …… استفاده نکنید که صدمات زیادی به فرش وارد می کند. اگر بخش کوچکی از فرش شما خیس شده است برای خشک کردن آن می توانید از اسفنج پارچه حوله ای یا یک حوله استفاده کنید. اول آب را جمع کرد سپس جلوی نور بگذارید. اگرچه باز هم توصیه می شود فرش خود را به یک قالیشویی معتبر بسپارید.

قالیشویی گل ابریشم با داشتن دستگاههای بروز و با استفاده از بهترین و مرغوب ترین شوینده ها آماده ارائه خدمت به مشتریان عزیز می باشد.

دیدگاه ها غیرفعال است