شامپو فرش خانگی (راهنمای تهیه در منزل)

برای تهیه یک شامپو فرش خانگی ، نیاز به زحمت زیادی نیست . از مواد طبیعی قابل دسترس در منزل استفاده می کنیم و با مخلوط کردن آن ها به ترکیب دلخواه خواهیم رسید . یک لیوان آب را به عنوان رقیق کننده و حلال در نظر می گیریم تا بقیه مواد را داخل آن ریخته و با هم ترکیب نماییم . حال سه قاشق شامپو فرش یا مایع ظرفشویی به آن اضافه می کنیم. فرقی نمی کند از کدام استفاده می کنید، فقط دقت داشته باشید انداره بیشتری اضافه نکنید چراکه همه چیز باید به اندازه باشد . سپس یک قاشق سرکه سفید داخل آن می ریزیم. همانطور که می دانید سرکه سفید تاثیرات بسیار زیادی در فرآیند نظافت بر جای می گذارد .

تهیه شامپو فرش خانگی در منزل

سرکه

خصوصیاتی مثل ؛ چربی زدایی ، بو زدایی و رفع لکه های مختلف ، باعث می گردد اهمیت استفاده از آن را در یک شامپو فرش خانگی دوچندان گردد . دقت داشته باشید حتما از سرکه سفید استفاده کنید و به اشتباه از سرکه قرمز در محلول بهره نگیرید .

وایتکس

در آخر هم بهتر است مقدار بسیار کمی وایتکس به محلول اضافه می کینم (در حد چند قطره) و آن را هم می زنیم تا تمام مواد باهم ترکیب شوند . اضافه کردن بیشتر وایتکس ممکن است به فرش یا موکت آسیب برساند ، پس توجه داشته باشید اندازه آن را رعایت کنید تا هم تاثیر خود را بگذارد و هم آسیبی به فرآیند نظافت نزند .

حال یک شامپو فرش خانگی ، ساخته شده از مواد مصرفی داخل منزل درست کرده ایم .  محلول به دست آمده را داخل آبپاشی کوچک ریخته و در زمانی که لک بر روی فرش ایجاد می شود ، به سرعت آن را روی نقطه مورد نظر اسپری کرده و با استفاده از یک دستمال نخی ، محل مورد نظر را به خوبی پاک می کنیم . نتیجه رضایت بخش خواهد بود .

توجه

توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد از شامپویی که در منزل تهیه کرده اید ممکن است به بافت فرش شما آسیب برساند و همچنین پیشنهاد میشود که شامپو های فرش خانگی و صنعتی را برای فرش های دستبافت امتحان نکنید و فرشهای دستبافت خود را برای شستشو و لکه برداری به متخصصین قالیشویی گل ابریشم در تهران بسپارید.

اگر به هر دلیل لکه مورد نظر شما با شامپوی فرش خانگی که خودتان تهیه کردید پاک نگردید، شما می توانید با همکاران ما در قالیشویی گل ابریشم تماس بگیرید و فرش خود را برای لکه برداری و شستشو به قالیشویی ممتاز گل ابرشم بسپارید. برای ثبت سفارش کافی است شماره ۴ رقیمی ۸۶۹۴ را شماره گیری کرده و منتظر اعزام سرویس کاران ما باشید.

همین الآن با ما تماس بگیرید

۰۲۱-۸۶۹۴

تهیه و تالیف : کارشناسان قالیشویی گل ابریشم

دیدگاه ها غیرفعال است