تاثیر نمک در تمیزی فرش

همانطور که می دانید فرش و قالی یکی از اجزای مهم خانه های ایرانی به شمار می رود،به همین خاطر پاکیزگی آن ها همواره از اهمیت بالایی برخوردار بوده است.اگر چه امروزه قالی شویی ها کار شستن فرش ها را انجام می دهند ولی همانطور که می دانید انجام این کار نیز نیاز به صرف هزینه دارد،ولی می توان با انجام برخی نکات کلیدی علاوه بر به تعویق انداختن زمان شست و شوی فرش و صرفه جویی در هزینه های شستن فرش،کمک بزرگی کرد. در گذشته با وجود نبود امکانات کافی برای شست و شوی مرتب فرش ها،اکثرا فرش های خانه ها تمیز و براق بودند،این موضوع نشان دهنده استفاده از مواد طبیعی برای تمیز کردن فرش ها در گذشته می باشد؛یکی از این مواد که در تمیز کردن فرش بسیار پر کاربرد بوده و می تواند تاثیر مثبت فراوانی در تمیز کردن و براق کردن فرش داشته باشد نمک است،در این مقاله ما سعی داریم به بررسی تاثیر نمک در تمیزی فرش و تمیز کردن فرش با نمک بپردازیم.

تاثیرات سیگار بر فرش و سلامت

دخانیات به هر شکل و در هر نوعی تاثیرات بسیار مضر و مخربی بر سلامت انسان ها و سایر لوازم و تجهیزات در زندگی انسان ها خواهد گذاشت. تحقیقات و بررسی های فراوانی در جهت تاثیراتی که سیگار می تواند بر روی سلامت خود شخص، اطرافیان و سایر لوازم اطراف آن بگذارد، انجام شده است. سیگار و دخانیات علاوه بر آثار مخربی ….

روش های افزایش شفافیت فرش

براق انداختن فرش واژه ای است که برای تمیز کردن،افزایش درخشندگی و درخشش فرش به کار برده می شود.حتما متوجه شده اید که فرش های نو از شفافیت و درخشندگی خاصی برخوردار هستند ولی کم کم با گذشت زمان تجمع آلودگی ها روی فرش موجب کاهش درخشش فرش می شود.برای اینکه فرش شما همیشه براق و شفاف باشد،روش های بسیار ساده و کاربردی وجود دارد که با رعایت آن ها می توان فرش خود را همیشه در حد نو نگه دارید.

همانطور که پیش تر نیز به آن اشاره کرده ایم،یکی از این روش های اثر گذار و بسیار ساده برای افزایش براقیت و تمیز کردن فرش ها از بین بردن کدری فرش ها، استفاده از نمک می باشد.اگر تمیزی فرش هایتان مورد رضایتتان نیست و یا احساس می کنید که رنگ و روی فرش هایتان کمی گرفته شده و مانند قبل جذاب و براق نیستند می توانید از نمک استفاده کنید تا ضمن براق کردن فرش هایتان، در هزینه های مالی ناشی از شست و شوی فرش هایتان نیز صرفه جویی کرده باشید.برای این کار می توانید نمک را روی فرش پاشیده و اجازه دهید مدتی بماند.بعد از گذشت چندین ساعت به وسیله ی جاروبرقی نمک های روی فرش را جمع آوری کنید.پس از اتمام کار متوجه شفاف شدن و براق شدن فرش خواهید شد.همچنین محلول هایی که از ترکیب نمک با آب یا سرکه یا هر دو مورد به دست می آیند،در از بین بردن بسیاری از لکه های به وجود آمده روی فرش می تواند بسیار موفق عمل کند.

یکی از موثر ترین این محلول ها از ترکیب آب،نمک و سرکه به دست می آید؛بهترین نسبتی که می توان این مواد را با یکدیگر ترکیب کرد به این صورت است، یک دوم فنجان نمک،سه فنجان آب و یک فنجان سرکه.پس از ساخت این محلول با استفاده از یک اسفنج یا پارچه تمیز برای از بین بردن لکه های روی فرش و براق تر کردن فرش کمک گرفت.امیدواریم با مطالعه این مقاله به تاثیر نمک در تمیزی فرش پی برده باشید.

تهیه و تالیف: کارشناسان قالیشویی گل ابریشم

دیدگاه ها غیرفعال است