دخانیات به هر شکل و در هر نوعی تاثیرات بسیار مضر و مخربی بر سلامت انسان ها و سایر لوازم و تجهیزات در زندگی انسان ها خواهد گذاشت. تحقیقات و بررسی های فراوانی در جهت تاثیراتی که سیگار می تواند بر روی سلامت خود شخص، اطرافیان و سایر لوازم اطراف آن بگذارد، انجام شده است. سیگار و دخانیات علاوه بر آثار مخربی که در سلامت انسان ها بر جای می گذارند می توانند تاثیرات منفی در سلامت اطرافیان و سایر اجسام دور و بر آنها داشته باشند. مهم تر از همه تاثیری است که این مواد بر سلامت کودکان و سایر حیوانات دارند.

با شروع استفاده از این مواد می توانید به مرور زمان میزان واکنش محیط اطراف خود را به سادگی مشاهده کنید. مواد استفاده شده در داخل سیگار سرطان زا هستند. با توجه به استفاده از انواع فرش و موکت در خانه ها برای پوشاندن سطوح در قسمت های مختلف می توان گفت که استفاده از سیگار و مواد حاصله از آن می تواند به سادگی در تار و پود فرش ها انباشته شده و موجبات خراب شدن آنها را فراهم کند. تاثیرات سیگار بر فرش چیزی بیشتر از این است که در ادامه توضیح خواهیم داد.

به کودکان خود اهمیت دهید

ضرورت نظافت فرش ها

هدف ما از نوشتن این مقاله بررسی اهمیت نظافت فرش می باشد.بسیاری از افراد تنها در صورت لزوم یا زمانی که لکه ها و آلودگی های فرشمان نمایان شده باشد به نظافت آن ها می پردازند،درصورتی که نظافت فرش ها حداقل به صورت هفته ای یکبار، امری ضروری و انکار ناپذیری به شمار می رود؛چراکه با انجام نظافت فرش ها …

برطرف کردن سوختگی ناشی از تاثیرات سیگار بر فرش

همانطور که اشاره شد دود سیگار می تواند در طولانی مدت باعث خراب شدن تار و پود فرش ها شود. بعلاوه با توجه به طریقه مصرف سیگار امکان سوختگی فرش وجود دارد. سوختگی فرش می تواند به صورت سطحی باشد یا اینکه تا عمق تار و پود فرش را بسوزاند. در هر دو صورت امکان خرابی فرش وجود خواهد داشت. ولیکن می توان این نوع آسیب ها را توسط روش هایی برطرف کرد. در حال حاضر روش های بسیار زیادی برای برطرف کردن سوختگی فرش ناشی از سیگار وجود دارد. ابتدا باید با استفاده از قیچی کوچک ابرو یا قیچی مانیکور رشته های سوخته شده فرش را ببرید.

سپس باید این رشته ها را جدا کنید که این کار توسط یک موچین امکان پذیر است. با استفاده از همان قیچی کوچک رشته های سالم فرش را از قسمت دیگری از فرش که قابلیت دید کمتری دارد، مثل گوشه های فرش جدا کنید. رشته ها باید به اندازه‌ای باشند که برای پوشاندن سوراخ ایجاد شده کافی باشند. مقداری چسب در قسمت سوخته شده بریزید و الیاف سالم که جدا کرده اید را بر روی چسب ها قرار دهید. در نهایت یک جسم ستگین مانند یک کتاب با قطر زیاد بر روی مکان مورد نظر قرار دهید و به مدت چند روز به همان حال بگذارید. پس از چند روز کتاب را بردارید و مکان مورد نظر را با استفاده از شانه مرتب کنید. این روش برای فرش های بدون طرح کاربردی تر می باشد.

تهیه و تالیف: کارشناسان قالیشویی گل ابریشم

دیدگاه ها غیرفعال است