تاثیر فرش بر سلامتی - قالیشویی گل ابریشم

تاثیر فرش بر سلامتی


چه نوع فرش‌هایی باعث سلامت شما می‌شوند؟

فرش دستبافت و ماشینی محبوب‌ترین کفپوش برای استفاده در منزل است که موجب ایجاد جلوه زیبا می‌شود. اما با توجه به اهمیت زیاد سلامتی بهتر است فرشی را انتخاب کنیم که سلامتی ما را حفظ کند. در این مطلب قصد داریم درباره تاثیر فرش بر سلامتی و ارتباط آن‌ها با یکدیگر صحبت کنیم. تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

ارتباط جنس الیاف فرش با حساسیت و آلرژی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در انتخاب فرش مناسب باید رعایت کنیم، این است که الیاف آن باعث ایجاد حساسیت و آلرژی نشود. الیاف فرش دستبافت طبیعی است و با بدن انسان سازگاری مطلوبی دارد. بنابراین با استفاده از فرش دستبافت احتمال اینکه کودکان کم سن و سال یا سالمندان دچار حساسیت شوند، کم است.

اما اگر از فرش ماشینی استفاده کنید که الیاف مصنوعی دارد، احتمال دارد درگیر حساسیت‌های تنفسی شوید. به‌خصوص در صورتی که الیاف فرش نامرغوب باشد.

انتخاب فرش مناسب برای مبتلایان به آلرژی

نایلون ، پلی استر ، پشم و اولفین رایج ترین الیافی است که در فرآیند تولید فرش مورد استفاده قرار می گیرد. نایلون الیافی با خاصیت ارتجاعی است…

تامین سلامت استخوان‌ها با انتخاب بهترین فرش

یکی دیگر از فواید استفاده از فرش‌های دستبافت با الیاف طبیعی این است که سلامت استخوان‌ها حفظ می‌شود. زیرا الیاف فرش دستبافت عایق مناسبی در برابر سرما است و باعث می‌شود سرمای کف زمین بر استخوان‌های شما تاثیر نگذارد.

از طرف دیگر الیاف فرش دستبافت عایق مناسبی در برابر گرما هم هست و می‌تواند موجب خنک شدن هوای خانه در فصل‌های گرم سال شود. با توجه به تاثیر فرش بر سلامتی، بهتر است کسانی که درگیر بیماری‌های استخوانی هستند، از فرش دستبافت در منزل استفاده کنند.

با توجه به اینکه فرش ماشینی از پلی استر، آکریلیک، پلی پرولین و … تولید می‌شود، نمی‌توانیم از آن انتظار داشته باشیم که موجب بروز دردهای استخوانی نشود. زیرا الیاف مصنوعی نمی‌توانند گرمای مطلوبی تولید کنند.

پیشگیری از ایجاد مشکلات تنفسی

تاثیر فرش بر سلامتی فقط محدود به ایجاد عایق مناسب در برابر حرارت نیست. فرش‌های دستبافت با الیاف طبیعی و سازگار با بدن انسان بر سلامت سیستم تنفسی هم تاثیر مثبت دارد. این ویژگی درباره فرش‌های ماشینی مصداق ندارد. زیرا فرش‌های ماشینی از الیاف مصنوعی ساخته می‌شوند و با ایجاد الکتریسیته ساکن موجب جذب گرد و غبار و نفوذ آن به سیستم تنفسی می‌شود.

تاثیر فرش بر سلامتی - قالیشویی گل ابریشم

تصفیه هوا با فرش دستبافت

مزیت مهم تاثیر فرش بر سلامتی این است که موجب تصفیه هوا می‌شود. الیاف طبیعی فرش دستبافت مانند پشم خاصیت ضد میکروبی دارند و هوا را تصفیه می‌کنند. به همین دلیل توصیه می‌شود کسانی که فرزند خردسال دارند، سالمند هستند یا بیماری خاصی دارند، از مرغوب‌ترین فرش‌های دستبافت استفاده کنند.

نشستن گرد و غبار روی الیاف فرش و نفوذ آن به داخل بدن موجب ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن و بالابردن احتمال ابتلا به بیماری‌های مختلف هم می‌شود.

بنابراین به جز انتخاب فرش با الیاف باکیفیت و مرغوب بهتر است برنامه منظمی هم برای غبارگیری از فرش و تمیز کردن آن با جاروبرقی داشته باشید.

تاثیر فرش در کم کردن آلودگی صوتی

تاثیر فرش بر سلامتی شامل کاهش آلودگی صوتی هم است. شاید به نظر عجیب بیاید اما واقعیت این است نرمی و لطافت فرش دستبافت عایق مناسبی در برابر سر و صدا است و پهن کردن یک فرش دستبافت در خانه باعث می‌شود صداهای مخرب جذب شوند و آرامش در خانه برقرار شود.

تاثیر فرش بر سلامتی - قالیشویی گل ابریشم

انتخاب یک قالیشویی معتبر

فرش جزو لوازم ضروری منزل است که بر سلامتی ساکنین تاثیر دارد. برای بهره‌مندی از تاثیر فرش بر سلامتی باید از فرشی با الیاف مرغوب و باکیفیت استفاده کنیم و نکات نگهداری از فرش را رعایت کنیم. یکی از نکات مهمی که برای مراقبت از فرش لازم است رعایت کنیم، انتخاب یک قالیشویی معتبر است.

قالیشویی گل ابریشم عضو رسمی اتحادیه قالیشویان تهران است که برای شستشوی فرش‌ها از شوینده‌های باکیفیت و مرغوب استفاده می‌کند تا آسیبی به الیاف فرش وارد نشود. همچنین فرایند شستشوی انواع فرش دستبافت و ماشینی با استفاده از دستگاه‌ها و ماشین آلات پیشرفته انجام می‌شود تا سرعت انجام کارها افزایش پیدا کند وآسیبی به فرش‌ها وارد نشود.

خدماتی که در قالیشویی گل ابریشم به متقاضیان ارائه می‌شود شامل موارد زیر است:

  • لکه‌برداری و شستشوی انواع فرش دستبافت و ماشینی
  • شستشوی موکت و تابلو فرش
  • خشکشویی مبلمان و تشک خوشخواب در محل

قالیشویی گل ابریشم به تمام مناطق تهران خدمات رسانی می‌کند؛ شما برای ثبت سفارشات در این مجموعه می‌توانید با شماره تلفن‌های ۰۲۱۸۶۹۴(۳۰ خط) و ۸۸۹۲۷۰۰۰(۲۰ خط) تماس بگیرید.

سفارش آنلاین


قالیشویی گل ابریشم با سرویس دهی به سراسر تهران با ناوگان حمل و نقل مسقف و ایمن. همین حالا با ثبت سفارش آنلاین، از امکان حمل و نقل رایگان بهره مند شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *