طرح مناسب فرش با توجه به ابعاد اتاق

در دکوراسیون منزل عناصر مختلفی وجود دارد که باید در انتخاب آن‌ها دقت کرد تا همه چیز زیبا و خوب به نظر برسد. یکی از مهم‌ترین آن‌ها طرح فرشی است که کف اتاق پهن می‌شود. فرش‌ها نقش و نگار مختلفی دارند و اگر به بازار برای خرید بروید، با انبوهی از طرح‌ها برای انتخاب مواجه می‌شوید. اما این تنوع طرح به چه دلیلی است؟ شما اگر سایز و طرح مناسبی را برای فرش خود انتخاب نکنید، هرگز نمی‌توانید آنطور که باید دکوراسیون زیبا و اصولی داشته باشید. اما طرح مناسب فرش نسبت به ابعاد مختلف اتاق چگونه باید باشد؟

فرشی که انتخاب می‌کنید باید با اتاق مورد نظر آن چه اتاق خواب باشد و چه اتاق نشیمن، تناسب داشته باشد. به عنوان مثال فرشی که برای اتاق پذیرایی خود انتخاب می‌کنید باید طرح و رنگ متفاوتی نسبت به آنچه برای اتاق خواب یا اتاق مهمان انتخاب می‌کنید داشته باشد. در این مقاله قصد داریم به بررسی نکاتی بپردازیم که به شما کمک می‌کنند با انتخاب یک طرح مناسب برای فرش خود، دکوراسیون اصولی و زیبایی داشته باشید.

انتخاب فرش نسبت به فضا

فرش‌ها نقش مهمی در دکوراسیون منزل دارند. فرش‌ها علاوه بر اینکه زینت‌بخش فضای داخل خانه هستند، فضاها را نیز از یکدیگر تفکیک می‌کنند. بنابراین شما باید در هنگام انتخاب فرش، فضای خانه یا مبلمانی که قرار است روی فرش یا در کنار ….

چگونه یک طرح مناسب برای فرش خود انتخاب کنیم؟

اگر شما از آن دسته افراد هستید که علاقه‌مند به فضاهای مدرن و معاصر هستید، باید فرش‌های مدرنی که در بازار وجود دارد را انتخاب کنید. این فرش‌ها طرح و رنگ ساده‌تری نسبت به فرش‌های کلاسیک دارند. اما اگر از علاقه‌مندان به طرح‌های کلاسیک یا تلفیقی هستید، می‌توانید فرش‌هایی با طرح سنتی را انتخاب کنید. این فرش‌ها نقش و نگار ریزتری داشته و فضای شلوغ‌تری را به وجود میاورند تا محیطی گرم و با نشاط داشته باشید. معمولاً در فرش‌های کلاسیک رنگ‌های بیشتری نسبت به مدل‌های مدرن دیده می‌شود.

برای انتخاب طرح مناسب فرش شما باید فضای اتاق مورد نظر را هم در نظر بگیرید. اگر فضای کوچکی دارید، فرش‌های کلاسیک گزینه‌ی خوبی برای انتخاب نیستند. این فرش‌ها به خاطر نقش و نگار ریز و شلوغی که دارند باعث کوچک به نظر رسیدن اتاق‌های نشیمن کوچک می‌شوند. اگر اتاق نشیمن شما کوچک است، از یک فرش مدرن با نقش و رنگی کم استفاده کنید تا بزرگ‌تر به نظر برسد. اما اگر اتاق نشیمن شما بزرگ است، توصیه می‌کنیم با انتخاب فرش‌های کلاسیک، به اتاق خود نشاط ببخشید.

ضمناً برای اتاق‌های کوچک، فرش‌هایی با رنگ خنثی و روشن نظیر بژ، خاکستری و سفید مناسب‌تر است. در حالی که برای اتاق‌های بزرگ‌تر می‌توانید از فرشی با رنگ گرم استفاده کنید. برای اتاق خواب هم بهتر از از فرشی با رنگ روشن و خنثی استفاده شود تا فضای آرام‌بخش‌تری به وجود آورد.

  تهیه و تالیف : کارشناسان قالیشویی گل ابریشم

دیدگاه ها غیرفعال است