فرش ایرانی در دکوراسیون مدرن

انسان در ابتدا فرش را برای حفظ جانش از سرما، رطوبت و جانوران زیر خاکی ابتداء کرد. اولین فرش‌ها با برگ نخل ایجاد شدند و سپس انسان از نی و حصیر برای ساخت رواندازهایی روی خاک استفاده کرد. سپس فرش‌‌هایی با جنس نمد و پشم ساخته شدند و به مرور زمان با ترکیب کردن پشم‌های رنگی با نمد، نقش و نگار فرش‌ها به وجود آمدند.

فرش‌ها، یکی از مهم‌ترین لوازمی هستند که در منزل هر ایرانی یافت می‌شود. ما ذاتاً به فرش‌ها عشق می‌ورزیم و در نگهداری از آن‌ها کوشا هستیم. فرش، زینت‌بخش خانه‌ها با هر سلیقه و سبکی می‌تواند باشد. فرقی نمی‌کند  از چه سبکی برای چیدمان منزل خود استفاده می‌کنید یا آنکه تم اصلی منزل شما چه رنگی دارد؛ فرش ایرانی گستردگی زیادی در تنوع و رنگ دارد و می‌توانید با در نظر گرفتن تمام موارد ذکر شده، با پهن کردن یک فرش ایرانی کف منزل خود به آن زینت ببخشید.

اصول انتخاب صحیح فرش در دکوراسیون منزل

فرش، یکی از مهم‌ترین عناصر در دکوراسیون خانه‌های ایرانی است. به خصوص فرش‌های دستباف که خواستگاه آن‌ها کشور ما است و می‌توانند با نقش و نگاری که دارند، به منازل ما سبک خاصی ببخشند. فرش‌ها دارای تنوع….

چگونه باید از فرش ایرانی در دکوراسیون مدرن استفاده کرد؟

فرش ایرانی به خاطر زیبایی و ظرافتی که دارد به تمام نقاط جهان صادر می‌شود. حتی در کشورهایی که در زمینه دکوراسیون داخلی صاحب سبک هستند هم فرش، جایگاه بسیار ویژه‌ای دارد. به عنوان مثال در حال حاضر فرش تولید شده به دست هنرمندان ایرانی در ایالات متحده آمریکا اکنون یکی از گران قیمت‌ترین لوازم لوکس منزل است که به فروش می‌رسد.

ایجاد یک فضای کلاسیک و لوکس بدون وجود فرش ایرانی تقریباً غیرممکن است. اما فرش ایرانی در خانه‌ای با دکوراسیون مدرن هم می‌تواند چشم‌نواز باشد. ‌فرش پارسی رفته رفته جای خودش را در دل طراحان مدرن باز کرده و اکنون می‌توانید از آن در هر نوع دکوراسیون مدرنی که مد نظر دارید هم استفاده کنید. اما در انتخاب یک فرش ایرانی برای چنین فضایی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

اگر در دکوراسیون شما بیشتر از رنگ‌های روشن استفاده می‌شود و سبک مینیمال را برای دکوراسیون خود در نظر گرفته‌اید، شما می‌توانید یک فرش ایرانی با نقش و نگاری کم و رنگی یکنواخت‌تر را انتخاب کنید. اما اگر دکوراسیون شلوغ‌تری دارید، رنگ این فرش می‌توانید تیره‌تر باشد و نقش و نگار آن نیز بیشتر باشد. یکی دیگر از المان‌های مهم در انتخاب فرش هم اندازه آن است. شما می‌توانید فضاهای منزل خود را با انتخاب یک فرش مناسب از یکدیگر تفکیک کنید تا فضاهای مجزایی داشته باشید. در دکوراسیون مدرن که میز ناهارخوری جایگاه ویژه‌ای دارد نیز فرش می‌تواند نقش پررنگی را ایفا کند. کافیست شما یک فرش با اندازه مناسب برای زیر میز ناهارخوری خود انتخاب کنید. البته توصیه می‌کنیم از فرشی با رنگ تیره در این بخش استفاده کنید.

تهیه و تالیف : کارشناسان قالیشویی گل ابریشم

دیدگاه ها غیرفعال است