پد زیر فرشی

ممکن است بارها و بارها فرش را در جای معین خود پهن کرده باشید و متوجه شوید با هر مرتبه راه رفتن، فرش تکان می‌خورد و از جای اصلی خود خارج می‌شود.

یکی از مشکلات بزرگی که قرار دادن فرش روی سرامیک، سنگ و پارکت دارد و باعث تبدیل شدن آن به معضل شده است، لیز خوردن و حرکت کردن فرش خواهد بود.

تا چند سال گذشته راه حلی برای این مشکل وجود نداشت. اما امروزه پد زیر فرشی به بازار آمده است که مانع حرکت کردن و سر خوردن فرش روی سنگ، سرامیک و پارکت می‌شود.

در این مطلب قرار است قبل از صحبت کردن راجع به پد زیر فرشی و مزایای استفاده از آن، راجع به دلایل سر خوردن فرش صحبت کنیم.

پد زیر فرشی

چرا فرش سر می‌خورد؟

زمانی که فرش روی زمین سر بخورد و در جای خود فیکس نباشد، ممکن است باعث زمین خوردن اعضای خانواده و به وجود آمدن مشکلات جدی شود. در ادامه علت این اتفاق را کامل توضیح خواهیم داد.

جنس نخ

دلیل اول، جنس نخی است که تاروپود فرش را تشکیل داده است. بهترین نخ برای بافتن فرش که مانع از سر خوردن و حرکت کردن آن روی سنگ، سرامیک و پارکت می‌شود، نخ اکریلیک است. فرش‌هایی که تاروپود آن‌ها از نخ‌هایی جز اکریلیک بافته شده باشد، مدام سر می‌خورند و باید برای آن‌ها پد زیر فرشی تهیه کرد.

نداشتن دوردوزی

زمانی که بافت فرش به پایان می‌رسد، بهتر است قسمت زیر آن با لایه‌ای از چرم دوردوزی شود. نداشتن دوردوزی زمانی که فرش را آهار می‌زنند، باعث می‌شود تا فرش به راحتی روی پارکت، سنگ و سرامیک سر بخورد.

ناگفته نماند که ضخامت فرش هیچ ربطی به حرکت کردن و سر خوردن آن ندارد. چون برخی تصور می‌کنند هر چه ضخامت فرش بیشتر باشد، سر خوردن آن سخت‌تر اتفاق می‌افتد و برعکس که این طرز تفکر کاملا اشتباه است.

برخی دیگر بر این باور هستند که با گذاشتن جسمی سنگین روی فروش، می‌توانند جلوی حرکت کردن و سر خوردن آن را بگیرند. اما آن‌ها سخت در اشتباه هستند و بهتر است به سراغ یک راه‌حل بهتر بروند.

پد زیر فرشی چیست؟

همان طور که گفتیم، پد زیر فرشی یکی از چیزهایی است که جدیدترین آن به تازگی روانه بازار فروش شده است و علاوه بر جلوگیری از حرکت کردن فرش روی سطوح مختلف، از مزایای بسیار دیگری برخوردار خواهد بود.

این پدها در قسمت زیرین فرش قرار می‌گیرند و باعث می‌شوند تا سطح زیر فرش کاملا پر شود و دیگر راه رفتن افراد روی آن، منجر به حرکت کردن و سر خوردن آن نشود.

این پدها از زمان‌های دور استفاده می‌شدند، اما با یک جنس و مرغوبیت دیگر. این روزها، پد زیر فرشی از فوم پلی اورتان تهیه و تولید می‌شود که:

  • از نرمی و لطافت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.
  • خاصیت ارتجاعی دارد.
  • از خاصیت کششی برخوردار است.

انتخاب کردن پد زیر فرشی قاعده و قوانین خاص خود را دارد. در وهله اول باید تراکم فرش خود را در نظر بگیرید. در وهله دوم باید متناسب با جنس کف، اقدام به خرید پد زیر فرشی کنید.

توجه داشته باشید که بهتر است سایز پد زیر فرشی، کمی کوچکتر از ابعاد خود فرش باشد. اما اگر سایز پد با ابعاد فرش یکسان بود، ایرادی نخواهد داشت.

پد فرش چیست و چه کاربردی دارد؟

اگر بخواهیم پد فرش را به طور خلاصه معرفی کنیم می توانیم بگوییم پد در اصطلاح به یک لایه ی حائل یا عایق میان دو چیز گفته میشود که معمولا یکی از این دو مورد جسمی سخت و مقاوم و دیگری جسمی حساس و….

آنچه باید درباره مزایای پد زیر فرشی بدانید

آنچه باید درباره مزایای پد زیر فرشی بدانید

در یکی از بخش‌های قبلی اعلام داشتیم که پدهای زیر فرشی جدای از این که مانع حرکت کردن فرش روی سطوح مختلف می‌شوند، از مزایا و برتری‌های دیگری هم برخوردار هستند.

در زیر راجع به این مزایا صحبت خواهیم کرد.

حفاظت از تاروپود فرش

وقتی این پد مابین فرش و کفپوش قرار بگیرد، کمک می‌کند تا فرش فرسایش پیدا نکند و استحکام تاروپود آن از بین نرود. همین مساله باعث می‌شود تا طول عمر فرش‌ها بیشتر شود.

پس به جای این که هزینه‌های زیادی بابت خرید مجدد فرش بپردازید، بهتر است با کمترین هزینه‌ها پد زیر فرشی مناسبی بخرید.

نرم‌تر شدن فرش

زمانی که پدهای زیر فرشی در قسمت زیرین فرش قرار بگیرند، مسلما فرش‌ها نرم‌تر خواهند شد و راه رفتن روی آن‌ها لذت بیشتری خواهد داشت.

چه بسا نیرو و فشار وارده بر پا و کمر در حین راه رفتن روی فرشی که در قسمت زیر آن پد قرار گرفته است کاهش پیدا می‌کند و در نتیجه، آسیب‌های وارده به این قسمت‌ها کمتر خواهد شد.

جلوگیری از جذب رطوبت

در مناطقی که آب‌و‌هوای مرطوب دارند، از کف زمین رطوبت وارد فرش می‌شود. پد زیر فرشی به این خاطر که مانند عایق عمل می‌کند، جلوی جذب رطوبت فرش را می‌گیرد.

وجود رطوبت در تاروپود فرش باعث از هم‌گسستگی سریع‌تر آن می‌شود. با استفاده از پدهای زیر فرشی می‌توانید طول عمر مفید فرش‌ها در مناطق مرطوب را افزایش دهید.

جلوگیری از تولید صدا

راه رفتن روی فرشی که مستقیما روی کفپوش سرامیک، سنگ و پارکت قرار گرفته است، باعث ایجاد سروصدا و سلب آرامش ساکنین طبقه پایین خواهد شد.

پد زیر فرشی به خاطر حالت ارتجاعی که دارد، از شدت ضرب پا کم می‌کند و باعث کاهش تولید صدا می‌شود. به عبارت دیگر می‌توان از این پدها به عنوان عایق صدا استفاده کرد.

جلوگیری از به هدر رفتن انرژی

پدهای زیر فرشی، الکتریسیته ساکن تولید می‌کنند. این الکتریسیته باعث می‌شود تا انرژی حرارتی و برودتی از کف ساختمان عبور نکند.

اگر می‌خواهید در تابستان و زمستان از هدر رفتن گرما و سرما جلوگیری کنید و متعاقبا باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها شوید، در قسمت زیرین فرش‌های خود از این پدهای مخصوص استفاده کنید تا مانند عایق حرارتی عمل کنند.

جلوگیری از کیسی فرش

تکان خوردن فرش از جای اصلی خود و سر خوردن مداوم آن باعث به وجود آمدن کیسی در قسمت‌های مختلف فرش می‌شود.

برای جلوگیری از کیسی فروش و حتی رفع آن، می‌توانید از پد‌های زیر فرشی در سایز و ابعاد مشخص استفاده کنید.

همه چیز درباره استفاده از پادری در منزل

پادری یکی از اجزای جزئی در دکوراسیون منزل است که می‌تواند علاوه بر کاربردی بودن، به خانه شما جلوه زیباتری را نیز ببخشد. پادری‌ها در انواع مختلفی عرضه می‌شوند و جنس و طرح متفاوتی دارند. اگر اهالی خانه شما با کفش….

جلوگیری از رنگی شدن کفپوش

بعضی از فرش‌های دستباف که از رنگ طبیعی برخوردار هستند، ممکن است باعث رنگی شدن کفپوش شوند. برای این که شما موظف به پرداخت هزینه زیاد بابت تعویض کفپوش نباشید، بهتر است با خرید پد زیر فرشی با قیمت ارزان، جلوی این اتفاق را بگیرید.

سخن نهایی

پد زیر فرشی ممکن است قیمت بالایی نداشته باشد، ولی با توجه به مطلب بالا حتما متوجه شدید چرا ضرورت استفاده از پد زیر فرشی برای حفظ بافت فرش و همچنین صرفه‌جویی در انرژی و جلوگیری از مسائل مختلف مفید است.

تهیه و تالیف : کارشناسان قالیشویی گل ابریشم گل ابریشم

دیدگاه ها غیرفعال است