طرح و رنگ فرش اتاق کودک

فرش‌ها زیبایی بخش خانه‌های ما هستند، اما در مبحث فرش اتاق کودک همه چیز فقط زیبایی نیست. شما در انتخاب فرش اتاق فرزنان خود باید علاوه بر نقش و رنگی که دارند، باید مواردی را در نظر بگیرید که بسیار مهم هستند. کودکان شما چه زمانی که چهار دست و پا به حرکت میفتند و چه زمانی که راه می‌روند، دائم با فرش اتاق خود در تماس هستند. در حقیقت بدن کودکان قرار است دائم با فرش اتاقشان در تماس باشد و همین می‌تواند زمینه‌ساز انتقال سریع آلودگی‌ها و عفونت‌ها به بدن آن‌ها شود. با این حال، ما در اینجا سعی داریم به شما در انتخاب طرح و رنگ فرش اتاق کودک خود کمک کنیم.

اهمیت توجه به کفپوش اتاق کودک

کودکان بیشترین اهمیت را برای پدر و مادرهایشان دارند. از تغذیه مناسب گرفته تا جلوگیری از بیماری‌های مختلف و آسیب‌های احتمالی، همگی از جمله مراقبت‌هایی است که ما واجب می‌دانیم. اما یکی از مهم‌ترین مراقبت‌ها ….

فرش اتاق کودک باید چگونه باشد؟

فرشی که شما برای اتاق کودک خود انتخاب می‌کنید باید به شکلی باشد که دیرتر و البته کمتر آلوده شود. به همین خاطر شما باید فرشی را انتخاب کنید که بافت متراکم‌تری داشته باشد. فرش‌هایی که بافت آن‌ها متراکم‌تر است، در مقایسه با فرش‌های کم تراکم، کمتر در معرض آلودگی و نفوذ توسط انواع میکروب‌ها قرار می‌گیرند. همچنین شما نباید فرشی را برای اتاق فرزند خود انتخاب کنید که گوشه‌هایی با ریشه داشته باشد. ریشه‌ها تجمع خوبی برای آلودگی‌ها هستند.

یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب فرش اتاق کودک که تأثیر زیادی می‌تواند داشته باشد رنگ آن است. رنگ فرش، فاکتور مهمی در دکوراسیون اتاق است. شما می‌توانید بر اساس رنگ‌بندی سرویس خواب، دیوار، پرده‌ها و کمد دیواری اتاق کودک خود رنگ مناسب فرشی که کف آن پهن می‌کنید را انتخاب کنید. بنابراین انتخاب رنگ فرش کاملاً به سلیقه شما بستگی دارد. اما توصیه می‌کنیم فرشی با رنگ تیره را برای این اتاق انتخاب کنید.

از آنجا که فرش اتاق کودک خیلی زودتر از فرش سایر اتاق‌ها دچار لکه و کثیفی می‌شود، ترجیحاً بهتر است که رنگ روشنی برای آن انتخاب نکنید. حتی اگر برای دکوراسیون اتاق فرزند خود رنگ روشنی را در نظر گرفته‌اید هم جای نگرانی نیست، می‌توانید از یک فرش تیره استفاده کنید. به طور مثال اگر رنگ وسایل اتاق فرزند شما آبی روشن است، شما می‌توانید یک فرش آبی پررنگ یا سرمه‌ای را انتخاب کنید.

شما همچنین باید رنگ فرش اتاق فرزند خود را متناسب با دختر یا پسر بودن آن انتخاب کنید. تفاوت در سلیقه رنگی، یک مورد بدیهی در کودکان دختر و پسر است که به مرور زمان نمایان می‌شود. و از آنجا که فرزندان عرف را از همان ابتدا می‌پذیرند، بهتر است که رنگی متناسب با حال و هوای جنسیت فرزندتان را برای انتخاب فرش اتاق آن در نظر بگیرید.

تهیه و تالیف : کارشناسان قالیشویی گل ابریشم

دیدگاه ها غیرفعال است