انتخاب فرش مناسب برای مبتلایان به آلرژی

نایلون ، پلی استر ، پشم و اولفین رایج ترین الیافی است که در فرآیند تولید فرش مورد استفاده قرار می گیرد. نایلون الیافی با خاصیت ارتجاعی است که حالت اولیه خود را به راحتی حفظ می کند و شست و شوی راحتی دارد به همین دلیل گزینه خوبی برای فرش اتاق کودکان محسوب می شود. بر خلاف نایلون، الیاف پلی استر خاصیت ارتجاعی کمی داشته و به سرعت حالت خود را از دست می دهد. به همین دلیل قیمت ارزان تری نسبت به دیگر فرش ها دارد. اولفین نیز الیافی سنتتیک است و دوام زیادی دارد با این حال فرش های پشمی بسیار نرم بوده و جذابیت زیادی دارد به همین دلیل گران تر است. از آنجا که فرش های پشمی قیمت زیادی دارند، همچنین شست و شوی راحتی نیز ندارند، پیشنهاد می کنیم از خریدن آن برای اتاق کودک خود صرف نظر کنید.

فراموش نکنید فرش اتاق کودک نباید لیز باشد تا هنگام رفت و آمد و دویدن روی آن خطری برای کودک ایجاد نشود. جنس فرش یا موکت را به گونه ای انتخاب کنید که لبه های آن پس از مدتی به سمت بیرون برنگردد، در غیر این صورت احتمال زمین خوردن کودک را می افزایید. بچه ها به کرات زمین می خورند و هنگام بازی ممکن است از بلندی پریده یا با زانو راه بروند، البته شما هم نمی توانید مانع این کار آن ها شوید. پس کفپوشی برای اتاق او انتخاب کنید که به دنبال کوچک ترین تماس دچار خراشیدگی پوست نشود.

هنگامی که کف اتاق کودک خود را فرش یا موکت می کنید در واقع از مفاصل او حفاظت کرده اید زیرا سفتی زمین هنگام سینه خیز یا چهار دست و پا رفتن کودکان نوپا، به مفاصل آنان فشار آورده و هنگام زمین خوردن ضربه محکم تری را به آن ها وارد می کند. فرش یا موکت هایی با پرزهای بلند بهترین گزینه است. اما انواعی که پرزهای خیلی بلند دارد مناسب نیستند. اگر هم قصد خرید موکت داشته باشید، کمی بیشتر که دقت کنید متوجه خواهید شد که پرز موکت ها نیز در انواع مختلفی است؛ پرزهای حلقه ای، پرزهای صاف، پرزهای حلقه ای کوتاه بلند و طرح دار و انواع ترکیبی.

به یاد داشته باشید انواع موکت با پرزهای صاف یا حلقه ای به دلیل تراکم مناسب، بهترین انتخاب برای کودکان هستند، در حالی که انواع دیگر گرد و خاک و ذرات ریز را در خود بیشتر نگه می دارند.

تهیه و تالیف : کارشناسان قالیشویی گل ابریشم

دیدگاه ها غیرفعال است