نکات کلیدی برای انتخاب کفپوش اتاق کودک

  1. وقتی صحبت از خرید و گشت و گذار پیش می آید، شور و شوق بچه ها دیدنی است، کوچک ترها همیشه پای ثابت برنامه هایی مثل خرید هستند. در واقع خرید برای کوچک ترها همیشه تجربه و شادی می آورد مخصوصاً اگر قرار باشد آن ها انتخاب کنند و خریدار باشند. از طرف دیگر فصل که تغییر می کند، شیوه زندگی هم دستخوش تغییراتی می شود، بعضی ها خانه تکانی می کنند و بعضی دیگر به دنبال چیدمانی تازه و نو برای اتاق هایشان هستند. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که قصد دارید ساعاتی را از روزهای پایانی این هفته در بازار فرش فروشان سپری کنید و رنگ و روی اتاق فرزندتان را تغییر دهید، خواندن این مطلب را از دست ندهید.
  2. خریدن فرش برای اتاق بچه ها می تواند یک روز هیجان انگیز را رقم بزند اما قبل از این که فاکتورهایی مانند زیبایی و طرح و رنگ فرش هوش و حواس تان را ببرد ، بیشتر به جنس و دوام آن توجه کنید چرا که انتخاب نامناسب فرش ممکن است به سلامتی سیستم تنفسی فرزندتان آسیب برساند . علاوه بر این دوام آن را هم باید در نظر داشته باشید . ترکیب درست در شانه و تراکم فرش ، گره و الیاف را هم در نظر بگیرید ، چرا که هرچه پرز شانه ها پر تراکم باشد فرش شما دوام بیشتری خواهد داشت و هرچه چرخش های الیاف محکم تر باشد به دوام فرش افزوده می شود. از طرف دیگر فرش اتاق کودک باید قابلیت شستشوی آسان هم داشته باشد، به ویژه در این روزها که حشرات و گرده های آلرژی زا در کمین سلامتی ما نشسته اند، انتخاب فرشی با پرزهای مناسب و قابل شستشو بهترین گزینه برای اتاق نوزادان و خردسالان خواهد بود. فراموش نکنید

از آنجا که نمی توانید منکر شلوغ کاری ها و بازیگوشی های فرزندتان شوید، بنابراین بهتر است محیط سالم امنی را برای آنها فراهم کنید تا آسیب کمتری ببینید، ضمن آنکه خودتان نیز زحمت کمتری متحمل می شوید. فرزندان شما مدت زمان زیادی از دوران رشد خود را روی زمین می گذرانند، پس از آنکه خزیدن را آموخته و سینه خیز می روند، روی زمین بازی می کنند و اوقات قابل ملاحظه ای از روز را روی کفپوشی که برایشان تهیه کرده اید، سپری می کنند این گونه است که کف اتاق، امن ترین مکان برای بازی کودک محسوب می شود.

می توان ادعا کرد که کفپوش مناسب اتاق کودک ، نخستین وسیله پر مصرف او به شمار می آید و باید کودک را از خطرات در امان نگه دارد. فرقی نمی کند فرش انتخاب کنید یا موکت، مهم آن است که تمام زوایای زوایای اتاق توسط آن پوشیده شود. برخی اتاق ها دارای ابعاد استانداردی است و می توان برای آن فرش پیدا کرد اما اگر اتاق کودک شما دارای کناره های زیادی است، حتماً از موکت استفاده کنید. موکت قابل برش بوده و تمامی زوایا را پر می کند، به این ترتیب فضای خالی از زمین باقی نمانده و قسمتی برای تجمع گرد و خاک و عوامل بیماری زا باقی نمی ماند. یک روش ساده برای شناسایی کیفیت فرش این است که مشخصات بافت آن آن را با خواندن اطلاعات موجود در شناسنامه فرش بررسی کنید. با توجه به حساس بودن ریه های کودک فرش هایی که از جنس فیلامنت پلی استر هستند انتخاب مناسب تری به شمار می روند، بنابراین به جنس و مواد اولیه مصرفی در فرش نیز دقت کنید . فرش های فیلامنت پلی استر پرزهای کمتری ایجاد می کنند و آلرژی زا نیستند. برای کنترل پرزدار بودن فرش هم می توانید چندین بار دست خود را در مسیر مشخص روی فرش بکشید.

تهیه و تالیف : کارشناسان قالیشویی گل ابریشم

دیدگاه ها غیرفعال است