انتخاب اندازه مناسب فرش برای خانه

فرش‌ها نقش مهمی در دکوراسیون منزل دارند. فرش‌ها علاوه بر اینکه زینت‌بخش فضای داخل خانه هستند، فضاها را نیز از یکدیگر تفکیک می‌کنند. بنابراین شما باید در هنگام انتخاب فرش، فضای خانه یا مبلمانی که قرار است روی فرش یا در کنار آن قرار بگیرد را هم در نظر بگیرید. روش‌های مختلفی برای انتخاب اندازه مناسب فرش وجود دارد. موقع انتخاب فرش، باید آن را روی کف زمین سالن پذیرایی یا اتاق خواب خود تجسم کنید. این باعث می‌شود بتوانید درک کنید که فرش مورد نظر شما چگونه کف زمین به نظر می‌رسد و چه اندازه‌ای می‌تواند مناسب شما باشد. در حال حاضر فرش‌ها در اندازه‌های ۳ در ۴ (۱۲ متری)، ۳ در ۲ (۶ متری)، ۲.۵ در ۳.۵ (۹ متری) و یا قالیچه‌ها در اندازه‌های ۳ یا ۴ متری در فروشگاه‌های فرش به فروش می‌رسند. البته این‌ها تنها سایز‌های استاندارد هستند و سایزهای متفاوت‌تری هم در بازار وجود دارد.

اندازه مناسب فرش برای اتاق نشیمن

انتخاب یک فرش بزرگ که همه مبلمان شما روی آن قرار بگیرد، باعث بزرگ به نظر رسیدن محیط سالن شما می‌شود. بسته به فضای اتاق نشیمن خود، شما می‌توانید یک فرش ۶ متری یا ۹ متری برای این فضا انتخاب کنید. انتخاب این اندازه به سلیقه و نوع چینش مبلمان خانه شما بستگی دارد، خودتان باید یکی را برگزینید. آیا می‌خواهید هر چهار پایه مبل‌ها روی فرش قرار بگیرند، یا آنکه فقط دو پایه چلو روی مبل باشند و دو پایه پشتی روی زمین قرار بگیرند. اگر مبلمان شما L است، باید طول فرش شما به گونه‌ای باشد که در راستای طول مبلمان قرار داشته باشد. شما می‌توانید مبلمانتان را لبه فرش قرار دهید.

اندازه فرش اتاق خواب

در خانه کمتر ایرانی کف اتاق‌ها فرش پهن نمی‌شود و در واقع پهن کردن فرش در تمام اتاق‌های منزل به فرهنگ ما تبدیل شده است. در واقع فرش‌ها جزوی از زندگی ما شده‌اند و اگر کف اتاق پهن نشده باشند، یک چیزی سر جای خودش نیست. از آنجا که اتاق خواب، اغلب به عنوان محل استراحت ما بعد از یک روز کاری سخت محسوب …

توصیه می‌کنیم در یک اتاق نشیمن بزرگ هرگز از یک فرش کوچک که در مرکز مبلمان قرار می‌گیرد، استفاده نکنید و مبل‌ها را در گوشه‌های سالن قرار ندهید. این انتخاب باعث می‌شود فرش هیچ زیبایی نداشته باشد. در صورتی که فضای اتاق نشیمن شما عرض کم و طول زیادی داشته باشند، مبل شما باید طول زیادی داشته باشد و مبل تمام طول فرش را پوشش دهد. برای این فضا شما می‌توانید از یک فرش ۳ در ۲ استفاده کنید. همچنین قسمتی از عرض فرش باید به زیر مبل برود.

شما می‌توانید با پهن کردن یک فرش در زیر میز نهارخوری خود، فضای این قسمت را از سایر فضاهای اتاق نشیمن خود جدا کنید. شما باید فرشی را انتخاب کنید که میز و تمام صندلی‌های میز نهارخوری شما را پوشش دهد. به گونه‌ای که وقتی صندلی را به عقب می‌کشید، پای شما همچنان فرش را لمس کند.

اندازه مناسب فرش برای اتاق خواب

فرشی برای اتاق خواب مناسب است که از گوشه‌های دیوار به اندازه چند سانتی‌متر فاصله داشته باشد. نسبت به اندازه اتاق خوابتان فرشی را انتخاب کنید که لبه‌های فرش روی دیوار تا نشود تا تمام زیبایی فرش را نگیرد. همچنین اگر می‌خواهید فرش فقط دور تخت شما باشد، باید فرش را به گونه‌ای کف اتاق پهن کنید که حداقل از هر طرف تخت ۵۰ سانتی‌متر بیرون زده باشد. این باعث می‌شود وقتی از تخت پایتان را روی زمین می‌گذارید، کف پایتان نرمی فرش را حس کند و احساس خوبی به شما بدهد.

تهیه و تالیف : کارشناسان قالیشویی گل ابریشم

دیدگاه ها غیرفعال است