برای جارو کشیدن به قدر کافی زمان بگذارید:

اگر می خواهید جارو کشیدن شما به حد کافی مثمر ثمر واقع شود باید سری جارو برقی را به آرامی و بدون عجله روی فرش جلو و عقب ببرید،تنها در این صورت است که مکش جارو میتواند تمام ذرات گرد و غبار را از میان الیاف فرش جدا کرده و از آن خارج کند.

انتخاب جهت صحیح جارو کردن:

یکی دیگر از نکاتی که در تکمیل راهنمای جارو کشیدن فرش منزل جایگاه ویژه ای دارد انتخاب جهت صحیح برای جارو کشیدن است.برای سالم ماندن و عدم آسیب رساندن به فرش،لازم است جارو را در جهت خواب فرش عقب و جلو ببرید.برای تشخیص خواب فرش دست خود را روی فرش بکشید،خواب فرش در جهتی قرار دارد که دست شما راحت تر حرکت می کند.

تنظیم ارتفاع مکش:

یکی دیگر از قابلیت های جارو برقی ها،قابلیت تنظیم ارتفاع دسته ی آن ها بوده که می تواند قدرت مکش را تغییر دهد. شما با مراجعه به دفترچه راهنمای جارو برقی خود می توانید با توجه به جنس و نوع هر فرش،میزان مکش جارو را با تغییر ارتفاع دسته آن تغییر دهید.

راهنمای جارو کشیدن فرش منزل به صورت اصولی:

جارو زدن منظم و اصولی یکی از راه های مراقبت از سلامت فرش و جلوگیری از آسیب زودرس به فرش می باشد.جارو زدن اصولی علاوه بر اینکه باعث تمیز نگه داشتن فرش ها می شود و در زیباتر به نظر رسیدن خانه کمک بزرگی محسوب می شود،بلکه از تجمع و رشد باکتری ها،قارچ ها و حشرات موذی در میان تار و پود های فرش شما جلوگیری می کند و از این طریق می تواند در حفظ سلامت شما و اطرافیانتان موثر واقع شود؛ولی همه ی این مواردی که در بالا به آن اشاره کردیم تنها در صورتی محقق می شود که جارو زدن منزل به صورت اصولی و صحیح انجام گیرد.یکی از بزرگترین اشتباهاتی که ممکن است هنگام جارو کشیدن مرتکب شویم این است که همه ی ما معمولا نقاطی از فرش که دم دست تر هستند و دسترسی راحت تری دارند را جارو می زنیم. هدف ما از نوشتن این مقاله ارائه راهنمای جارو کشیدن فرش منزل به صورت کامل می باشد.

اصول جارو کردن فرش منزل به صورت صحیح:

همانطور که پیشتر نیز به آن اشاره کردیم،تمیز شدن عمقی فرش و در امان ماندن فرش از تجمع عوامل بیماری زا و آسیب زودرس فرش،در گرو جارو کردن فرش ها به صورت صحیح می باشد.راه های جارو کردن فرش منزل به صورت زیر را می توان در موارد زیر خلاصه کرد.

اندازه فرش برای اتاق ها

فرش و قالی نقش مهم و اساسی در دکوراسیون منازل در کشور ما بازی می کنند. در تمام خانه های ایرانی از فرش های دست باف بسیار زیبایی استفاده می شود. این فرش ها امروزه با طرح های مدرن تر و زیباتری طراحی و بافته می شوند. انتخاب یک فرش مناسب برای پوشاندن سطوح در قسمت های مختلف منزل به عوامل متفاوتی بستگی دارد.

انتخاب یک جاروی مناسب:

همانطور که می دانید جاروهای مختلفی مانند جارو شارژی،جارو برقی و… در بازار موجود هستند که هر کدام از آن ها به شیوه ی خاص خود فرش را تمیز می کنند؛شما باید با توجه به جنس فرش خود،جاروی مناسب آن را انتخاب کنید.

فاصله میان دفعات جارو زدن:

این فاصله بسته به کارهایی که در منزل خود انجام می دهید و مقدار رفت و آمد های شما می تواند متغیر باشد؛ولی در کم ترین حالت باید فرش ها را هفته ای یک مرتبه به صورت اساسی جارو کرد،در صورتی که شما از یک حیوان خانگی نگهداری می کنید یا عادت به مهمانی دادن دارید،باید تعداد دفعات جارو کشیدن فرش هایتان را به دو الی سه بار در هفته افزایش دهید.

استفاده از تجهیزات همراه جارو برقی:

اکثر جارو برقی ها دارای تجهیزاتی هستند که دسترسی به نقاط دور از دسترس را آسان می کنند؛برای جارو کشیدن تمام نقاط فرش می توانید از این ابزار ها استفاده کنید.

تهیه و تالیف : کارشناسان قالیشویی گل ابریشم

دیدگاه ها غیرفعال است