پاک کردن لکه جوهر از سطح فرش - قالیشویی گل ابریشم

پاک کردن لکه جوهر از سطح فرش


چگونگی پاک کردن لکه جوهر از سطح فرش

در هر خانه حداقل یک نفر وجود دارد که یا دانش‌آموز است یا با لوازم‌تحریر و نوشت‌افزار کار می‌کند. این لوازم در انواع مختلفی وجود دارند و از بین آن‌ها، خودکارها پرمصرف‌ترین مورد به شمار می‌آیند. همچنین، جوهری که برای خوش‌نویسی استفاده می‌شود نیز مورداستفاده‌ی افراد مختلف است. ریختن جوهر خودکار، جوهر خوش‌نویسی و سایر نوشت‌افزار روی فرش، مشکل رایجی است. پاک کردن این لکه‌ها گاهی بسیار سخت است، اما اگر از روش‌های دقیق پیروی کنید می‌توانید بدون آسیب به فرش، لکه را پاک کنید. در ادامه، چند روش کاربردی برای پاک‌کردن لکه جوهر از سطح فرش معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

روش‌های کاربردی پاک کردن لکه جوهر از سطح فرش

روش‌های مختلفی برای پاک کردن لکه جوهر از سطح فرش وجود دارد. راحت‌ترین روش این است که فرش خود را به قالیشویی بسپارید تا با حرفه‌ای‌ترین روش‌ها و مواد پاک‌کننده، جوهر را از فرش شما پاک کنند. بااین‌حال ممکن است شما به هر دلیلی امکان سپردن فرش به قالیشویی را نداشته باشید و یا لکه جزئی‌تر از آن باشد که بخواهید آن را به قالیشویی بسپارید. در این صورت از روش‌هایی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم پیروی کنید تا فرش تمیز و سالمی داشته باشید.

از بین بردن لکه قهوه از روی فرش

ما در این مقاله در نظر داریم شما را با راهکارهای از بین بردن لکه قهوه از روی فرش آشنا کنیم، با ما همراه باشید …

استفاده از الکل

الکل می‌تواند به‌عنوان یک راهکار مؤثر برای پاک کردن لکه جوهر از سطح فرش استفاده شود. برای این کار، لازم است که مقداری الکل را روی یک پارچه مرطوب بریزید و به‌آرامی روی لکه مالش دهید. سپس با یک حوله تمیز و مرطوب لکه را تمیز کنید و با یک حوله خشک بخش آب را جذب کنید. شما می‌توانید الکل را با مقداری شامپو فرش و نرم‌کننده نیز استفاده کنید تا فرش تمیزتری داشته باشید.

استفاده از سرکه و مایع ظرف‌شویی

سرکه و مایع ظرف‌شویی دو ماده‌ای هستند که می‌توان به‌سادگی در اکثر خانه‌ها پیدا کرد. پاک کردن لکه جوهر از سطح فرش با استفاده از این مواد آسان است و به همین دلیل از بهترین راهکارها به شمار می‌آید. برای استفاده از این روش، یک پیمانه سرکه سفید را با کمی مایع ظرف‌شویی و آب مخلوط کنید. سپس با استفاده از یک اسفنج یا پارچه تمیز، محلول را روی لکه مالش دهید. مشاهده خواهید کرد که لکه جذب دستمال یا اسفنج شده و از سطح فرش پاک می‌شود.

پاک کردن لکه جوهر از سطح فرش - قالیشویی گل ابریشم

استفاده از میوه‌ی انبه

یکی از ترفندهای جالبی که برای پاک کردن لکه جوهر از سطح فرش کارایی دارد؛ اما کمتر به ذهن کسی خطور می‌کند، استفاده از میوه‌ی انبه است! اگر کمی میوه‌ی انبه در خانه دارید، می‌توانید کمی از آن را روی لکه بمالید و به‌آرامی مالش دهید! جوهر از روی سطح فرش پاک خواهد شد. البته باید بعد از این که جوهر پاک شد، فکری به حال انبه‌ای که روی فرش مالیده شده است بکنید! البته انبه به‌راحتی از سطح فرش پاک می‌شود و نیازی نیست نگران آن باشید.

استفاده از صابون ملایم و آب

اگر کمی صابون ملایم در خانه دارید، محلولی با آب از آن درست کنید. سپس محلول را با دستمال تمیز روی لکه‌ی جوهر بکشید و مالش دهید. این راهکار نیز برای پاک کردن لکه جوهر از سطح فرش مناسب و سریع است. صابون ملایم صابونی است که برای پوست‌های حساس مناسب است. اگر ph صابون روی آن نوشته شده است نیز می‌توانید ملایم بودن یا نبودن آن را تشخیص دهید.

پاک کردن لکه جوهر از سطح فرش - قالیشویی گل ابریشم

جمع‌بندی

برای پاک کردن لکه جوهر از فرش، روش‌های گوناگونی وجود دارد. یکی از روش‌ها فرستادن فرش به قالیشویی است که برای لکه‌های بزرگ و سخت کاربرد دارد. درصورتی‌که لکه‌ی شما جزئی است و یا نیاز دارید سریع آن را برطرف کنید، می‌توانید از روش‌های ارائه شده در این مطلب استفاده کنید. استفاده از الکل، انبه، صابون ملایم و سرکه و مایع ظرف‌شویی از جمله روش‌هایی هستند که در این مقاله برای شما عزیزان معرفی کردیم. امیدواریم این نکات به شما در برطرف‌کردن لکه‌های فرشتان کمک کرده باشند.

برای ثبت سفارشات در قالیشویی گل ابریشم می‌توانید با شماره تلفن ۰۲۱۸۶۹۴ تماس بگیرید.

سفارش آنلاین


قالیشویی گل ابریشم با سرویس دهی به سراسر تهران با ناوگان حمل و نقل مسقف و ایمن. همین حالا با ثبت سفارش آنلاین، از امکان حمل و نقل رایگان بهره مند شوید.

دیدگاه ها غیرفعال است