آدامس از جمله تنقلات محبوب بسیاری از افراد است که در زمان ها و مکان های متفاوتی استفاده می شود. با توجه به حجم کم و مزه حالبی که دارد در بیشتر مواقع همراه افراد بوده و به همین نسبت فاجعه های چسبندگی آدامس در مکان های مختلف بسیار زیاد خواهد بود. فاجعه های زیادی در زمینه چسبندگی آدامس به قسمت های مختلف مثل لباس های شما، فرش و موکت و دیگر قسمت ها اتفاق می افتد. شاید پاک کردن آدامس در گذشته نگران کننده بود؛ ولی در حال حاضر روش های بسیار مفید و موثری برای پاک کردن آدامس از فرش بوجود آمده است. این روش های بسیار کاربردی بوده که در اینجا چند روش بسیار عالی را برای شما بازگو خواهیم کرد.

روش های پاک کردن آدامس از فرش

استفاده از یخ

برای پاک کردن آدامس از فرش با این روش، یک قالب یخ را داخل یک عدد نایلون کوچک قرار داده و آن را بر روی آدامس بگذارید. بدین صورت آدامس یخ زده و از حالت چسبندگی خارج می شود. در این روش می توانید از لوازم دیگر که مانند یخ عمل می کنند هم استفاده کنید. از جمله این لوازم می توان به اسپری خنک کننده اشاره کرد. پس از اطمینان کامل نسبت به یخ زدن آدامس آن را از روی فرش بردارید.

پاک کردن آدامس از فرش

پاک کردن لکه شمع از فرش

پاک کردن لکه شمع از فرش با توجه به استفاده فراوان از شمع ها در جشن های مختلف مثل تولد یا به دلایل دیگر، نیاز می شود. بعلاوه اشخاصی که در کار طراحی و ساخت شمع ها هستند، کار های زیادی با موم آب شده انجام می دهند که امکان دارد مقداری از آن را روی فرش ها یا مکان های دیگر بریزند. در اینگونه مواقع نیاز به استفاد …

استفاده از روغن

قبل از اینکه از این روش برای پاک کردن آدامس از فرش استفاده کنید، قسمتی از فرش را با استفاده از روغن آزمایش کنید چرا که روغن به بافت برخی از فرش ها آسیب می رساند. روغن به گونه‌ای عمل می کند که ضخامت آدامس را کاهش داده و به همین ترتیب عمل پاک کردن آدامس راحت تر انجام می شود. ذکر این نکته الزامی است که پس از برداشتن آدامس باید اثرات روغن را از روی فرش پاک کنید. در این روش بهتر است که روغن را به صورت غیر مستقیم بر روی آدامس بریزید. بهتر است از یک پارچه یا دستمال استفاده کنید.

استفاده از سایر حلال ها

حلال ها می توانند سایر لک ها را از روی فرش و پارچه پاک کنند. به همین دلیل می توانید مقداری از حلال را بر روی آدامس بریزید. بهتر است همانند روغن برای آسیب نرسیدن به بافت فرش محلول را در قسمت دیگری از فرش امتحان کنید. پس از گذشت پنج تا ده دقیقه با استفاده از تیزی آدامس را از فرش جدا کنید. آن قسمت از فرش را آبکشی نمایید.

تهیه و تالیف : کارشناسان قالیشویی گل ابریشم

دیدگاه ها غیرفعال است