اهمیت توجه به کفپوش اتاق کودک

کودکان بیشترین اهمیت را برای پدر و مادرهایشان دارند. از تغذیه مناسب گرفته تا جلوگیری از بیماری‌های مختلف و آسیب‌های احتمالی، همگی از جمله مراقبت‌هایی است که ما واجب می‌دانیم. اما یکی از مهم‌ترین مراقبت‌ها به اتاق خواب خود کودک باز می‌گردد. از تخت خواب امن و گذاشتن حفاظ برای پنجره‌ها که بگذریم، کف اتاق یکی از مهم‌ترین مکان‌هایی است که باید به آن توجه داشت.

یک طرف قضیه اهمیت کف اتاق کودک، امنیت آن است. کف این اتاق باید کاملاً امن و مناسب بازی کودکان باشد تا هنگام زمین خوردن آن‌ها هیچ مشکلی برایشان به وجود نیاید، جلوی خراش افتادن روی دست و پای آن‌ها را گرفته و اندام آن‌ها با شکستگی مواجه نشود.

طرف دیگر قضیه بهداشت و سلامت فرزندان شما است. از آنجا که کف اتاق کودک به واسطه ریختن شیر، بستی و خوراکی‌های مختلف مستعد آلودگی و کثیف شدن است، شما باید در حفظ پاکیزگی آن کوشا باشید تا سلامت کودک شما به خطر نیفتد.

طرح و رنگ فرش اتاق کودک

فرش‌ها زیبایی بخش خانه‌های ما هستند، اما در مبحث فرش اتاق کودک همه چیز فقط زیبایی نیست. شما در انتخاب فرش اتاق فرزنان خود باید علاوه بر نقش و رنگی که دارند، باید مواردی را در نظر …

کفپوش اتاق کودک برای ایجاد محیطی امن و سلامت

هر دو این دغدغه‌ها با پهن کردن یک کفپوش مخصوص کف اتاق کودک شما حل خواهد شد. وقتی یک کفپوش با جنس نرم که مخصوص اتاق کودکان طراحی شده باشد را کف اتاق پهن کنید، می‌توانید تمام لحظاتی که فرزند شما داخل اتاقش است، از بابت کف اتاق خیال آسوده‌ای داشته باشید.

اگر از یک کفپوش اتاق کودک با جنس فوم که ضخامت حداقل ۱۰ سانتی‌متری دارد استفاده کنید، محافظت بیشتری از کودک شما در برابر ضربات خواهد کرد. بسیاری از فروشندگان به شما پیشنهاد می‌کنند از کفپوش‌های تاتامی برای کف اتاق کودک خود استفاده کنید. این کفپوش‌ها ضخامت کمتری دارند و در حالی که سطح نرم و خوبی را برای راه رفتن به وجود میاورند، اما نمی‌توانند مانند فوم‌های ۱۰ سانتی‌متری از کودک شما در برابر ضربات محافظت کنند. همچنین باید از جنبه بهداشتی نیز برای کفپوش اتاق کودک خود اهمیت ویژه‌ای قائل شد. چرا که کودک بیشتر اوقاتش را در اتاقی که بازی می‌کند، سپری خواهد کرد. و اگر کودکی دارید که نمی‌تواند به خوبی راه برود و بیشتر به صورت چهار دست و پا روی زمین حرکت می‌کند، اهمیت کف اتاق آن دو برابر خواهد بود. توصیه می‌کنیم از کفپوش‌های فوم فشرده که با نام EVA در بازار موجود است استفاده کنید. این نوع کفپوش به جهت ساختار فوق فشرده‌ای که دارد، می‌تواند از نفوذ انواع مایعات جلوگیری کند و تمیز کردن آن نیز با یک دستمال نم‌دار بسیار آسوده است.

تهیه و تالیف: کارشناسان قالیشویی گل ابریشم

دیدگاه ها غیرفعال است