نجس شدن فرش با ادرار کودکان و چالش‌های تمیز کردن آن برای مادران جزو کارهای سخت بچه‌داری است. به همین دلیل کسانی که فرزند خردسال دارند تمایل دارند با راه‌های پاک کردن ادرار از روی فرش و موکت آشنا شوند. این مطلب راهنمای مناسبی برای آشنایی با شیوه‌های پاک کردن ادرار از روی فرش است.

اولین اقدام برای پاک کردن لکه ادرار روی فرش

اگر لکه ادرار تازه است و هنوز خیسی آن روی الیاف فرش احساس می‌شود، بهتر است یک دستمال خشک روی فرش بیندازید تا رطوبت ادرار را بگیرد، سپس با شوینده‌ها و حلال‌های مناسب برای پاک کردن لکه آن اقدام نمایید.

ممکن است لکه از مدت‌ها قبل روی فرش ایجاد شده و اثر آن باقی مانده باشد. در این صورت کار پاک کردن آن کمی سخت‌تر می‌شود و نیاز به حلال‌های قوی‌تری دارد.

شستشوی فرش با آب ژاول

شستشوی فرش با آب ژاول از پرطرف‌دارترین روش‌های شستشوی فرش است، زیرا باعث می‌شود ظاهر فرش بسیار تمیز شود. این مطلب را برای آشنایی بیشتر با این روش بخوانید …

پاک کردن لکه ادرار با شامپو فرش

شامپو فرش از بهترین شوینده‌ها برای تمیز کردن لکه ادرار از روی فرش است. اگر حیوان خانگی دارید یا کودک خردسال‌تان نتوانسته خودش را کنترل کند و فرش و موکت با ادرار کثیف شده می‌توانید از شامپو فرش برای تمیز کردن لکه زرد استفاده کنید. برای این کار باید مقداری شامپو فرش را با آب رقیق کنید و با استفاده از یک تکه ابر یا دستمال تمیز لکه ادرار را تمیز کنید. پس از اینکه اثر لکه ادرار به طور کامل از بین رفت می‌توانید آن را آبکشی کنید.

پراکسید هیدروژن برای پاک کردن لکه ادرار

پر اکسید هیدروژن محلولی مناسبی برای تمیز کردن لکه ادرار از روی الیاف فرش است. با استفاده از پراکسید هیدروژن هیچ اثری از لکه ادرار روی فرش نمی‌ماند و به خوبی تمیز می‌شود. می‌توانید مقداری از محلول را روی یک دستمال بزنید و روی الیاف فرش بکشید یا اینکه آن را با آب رقیق کنید و با حوله روی فرش بکشید. این اقدام در کوتاه‌ترین زمان ممکن باعث تمیز شدن لکه ادرار از روی فرش می‌شود.

پاک کردن ادرار از روی فرش - گل ابریشم

ترکیب آب و سرکه سفید

سرکه سفید محلول مناسبی برای پاک کردن لکه‌ها از روی فرش است. حتی رنگ ادرار هم با استفاده از سرکه سفید تمیز می‌شود. پس برای تمیز کردن فرش مقداری سرکه سفید را با آب رقیق کنید و روی الیاف فرش بکشید. کشیدن دستمال روی الیاف فرش را تا زمانی ادامه دهید که هیچ اثری از لکه ادرار روی فرش نماند، سپس برای آبکشی اقدام کنید.

مایع ظرفشویی برای تمیز کردن لکه ادرار

مایع ظرفشویی شوینده‌ای خانگی و در دسترس است که همه افراد می‌توانند به سادگی از آن برای تمیز کردن الیاف فرش از ادرار استفاده کنند. چند قطره مایع ظرفشویی روی دستمال می‌تواند به خوبی فرش را تمیز و درخشان کند.

اگر با استفاده از مایع ظرفشویی نتوانستید لکه را پاک کنید یا اینکه لکه قدیمی بود و به راحتی پاک نشد، می‌توانید آب و مایع ظرفشویی و سرکه سفید را با هم ترکیب کنید. این محلول قدرت پاک کنندگی بالاتری دارد و می‌تواند به خوبی اثر لکه ادرار را پاک کند.

جوش شیرین و آب اکسیژنه

یکی دیگر از ترکیبات موثر برای تمیز کردن لکه ادرار از روی فرش، جوش شیرین و آب اکسیژنه است که با آب ترکیب می‌شوند و می‌توانند به خوبی لکه ادرار را تمیز کنند.

پاک کردن ادرار از روی فرش - گل ابریشم

از خدمات کدام قالیشویی استفاده کنیم؟

قالیشویی گل ابریشم آماده خدمات‌رسانی به ساکنان مناطق مختلف تهران است. این قالیشویی مجهز به ماشین‌آلات پیشرفته و مکانیزه شستشوی فرش است و علاوه بر اقدامات لازم برای شستن انواع فرش دستبافت و ماشینی، موکت و تابلو فرش را هم تمیز می‌کند. حتی می‌توانید از کارکنان قالیشویی بخواهید برای خشکشویی مبلمان و صندلی ناهارخوری یا تشک خوشخواب در محل حاضر شوند.

با استفاده از خدمات قالیشویی گل ابریشم لازم نیست نگران زمان تحویل سفارشات باشید، زیرا کارکنان قالیشویی تمام سعی خود را می‌کنند تا سفارشات را در زمان مقرر به شما تحویل دهند. همچنین تعرفه‌های ارائه خدمات در این قالیشویی مطابق نرخنامه‌های اتحادیه قالیشویی و کاملا مناسب و مقرون‌به‌صرفه است.

در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که شماره تلفن ۰۲۱۸۶۹۴ (۳۰ خط) و ۸۸۹۲۷۰۰۰(۲۰خط) به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به سوالات و ثبت سفارشات شما هستند. همچنین می‌توانید سفارشات را در سایت قالیشویی به صورت آنلاین ثبت کنید.

سفارش آنلاین


قالیشویی گل ابریشم با سرویس دهی به سراسر تهران با ناوگان حمل و نقل مسقف و ایمن. همین حالا با ثبت سفارش آنلاین، از امکان حمل و نقل رایگان بهره مند شوید.

دیدگاه ها غیرفعال است