شاید برای شما هم پیش آمده باشد که پوست دست یا پایتان روی فرش کشیده شود و دچار جراحت و سوختگی شود. در این مواقع برای درمان و بهبود زخم چه اقدامی انجام می‌دهید؟ آیا با راه‌های مناسب رفع سوختگی پوست بر اثر کشیدگی روی فرش آشنایی دارید؟ این مطلب بهترین راهکارها را به شما معرفی می‌کند. برای کسب اطلاعات دقیق تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

ترمیم سوختگی پوست با شستشو با آب سرد

خراشیدگی پوست بر اثر کشیده شدن روی فرش، سوختگی درجه یک به شمار می‌آید. این آسیب نیاز به اقدام پزشکی خاصی ندارد، بلکه می‌توانید با استفاده آب سرد التهاب و سوزش آن را کاهش دهید. زیرا آب سرد باعث می‌شود گرمای تولید شده در اثر اصطکاک بین پوست و فرش کاهش پیدا کند.

نکات مهم درباره شستشوی فرش اتاق کودک

در این مطلب در نظر داریم شما را با نکات مهم درباره شستشوی فرش اتاق کودک آشنا کنیم، با ما همراه باشید …

استفاده از صابون بچه و آب ولرم

یکی دیگر از اقدامات مناسب برای کاهش درد و التهاب کشیدگی پوست روی فرش، استفاده از صابون بچه است. روی زخم را با آب ولرم بشویید و کمی صابون بچه بزنید، سپس به آرامی ماساژ دهید تا درد کمتر شود.

ترمیم سوختگی با عسل

عسل داروی شفابخشی است که می‌تواند سوختگی درجه یک را درمان کند. پس برای ترمیم سوختگی فرش مقداری عسل روی زخم بمالید و یک تا دو ساعت صبر کنید. سپس زخم را بشویید.

استفاده از ژل آلوئه‌ورا

یک راه مناسب برای کاهش درد و التهاب خراشیدگی پوست بر اثر کشیدگی روی فرش، استفاده از ژل آلوئه‌ورا است. ژل آلوئه‌وارا اثر تسکین‌دهندگی دارد و می‌تواند درد و االتهاب را کاهش دهد. بنابراین اگر قسمتی از پوست بدنتان خراشیده شد، می‌توانید یک برگ آلوئه‌ورا را با چاقوی تیز از وسط نصف کنید، قسمت ژل مانند آن را جدا کنید و روی محل زخم بمالید. بگذارید ژل روی پوست باقی بماند.

برای استفاده از اثر ضد التهابی ژل آلوئه‌ورا باید ۲ یا ۳ مرتبه در روز این کار را تکرار کنید تا محل زخم بهبود پیدا کند.

پماد آنتی‌بیوتیک

استفاده از پماد آنتی‌بیوتیک بهترین اقدام برای جلوگیری از ایجاد عفونت در محل زخم است. پس اگر پوست دست، آرنج یا پای فردی بر اثر کشیده شدن روی فرش، زخم شود، بهتر است ابتدا محل زخم را آب ولرم تمیز کند و سپس با یک حوله به صورت ضربه‌ای خشک کند. در نهایت مقداری پماد آنتی‌بیوتیک روی آن بزنید تا از ایجاد عفونت جلوگیری کند.

سوختگی پوست بر اثر کشیدگی روی فرش - گل ابریشم

استفاده از پانسمان یا گاز استریل

در صورتی که نگران هستید که محل سوختگی پوست بر اثر کشیدگی روی فرش عفونت کند، می‌توانید از پانسمان یا گاز استریل استفاده کنید. برای استفاده از پانسمان هم باید محل زخم را تمیز کنید، سپس روی آن گاز استریل بگذارید و ببندید. دقت داشته باشید حتما روزانه یک مرتبه روی زخم را باز کنید تا در معرض هوا قرار بگیرد و زخم را تمیز کنید.

نبایدهای ترمیم زخم سوختگی کشیدگی پوست روی فرش

پیش از این با بهترین محلول‌ها و اقدمات برای ترمیم سوختگی پوست بر اثر کشیدگی روی فرش آشنا شدیم. اما بهتر است چند نکته درباره نبایدهای ترمیم زخم هم بدانیم. زیرا هر محلولی برای شستشوی محل زخم مناسب نیست.

به هیچ وجه برای شستشوی محل زخم و جراحت سوختگی فرش، نباید از هیدورژن پراکسید یا الکل استفاده کنید. زیرا الکل فرایند بهبود زخم را طولانی‌تر می‌کند و موجب افزایش درد و سوزش آن می‌شود.

سوختگی پوست بر اثر کشیدگی روی فرش - گل ابریشم

معرفی یک قالیشویی معتبر برای شستشوی فرش و موکت

قالیشویی گل ابریشم عضو اتحادیه قالیشویان تهران است که کارکنان باتجربه و ماهری دارد و از دستگاه‌ها و ماشین آلات پیشرفته و تخصصی برای شستن فرش و موکت استفاده می‌کند. هر جای تهران که ساکن باشید می‌توانید از خدمات قالیشویی گل ابریشم استفاده کنید و انواع فرش دستبافت و ماشینی را به قالیشویی بسپارید. حتی می‌توانید از کارکنان قالیشویی بخواهید برای خشکشویی مبلمان سلطنتی و راحتی یا صندلی‌های غذاخوری، همچنین تشک خوشخواب تک نفره و دو نفره در محل حاضر شوند.
مزایای استفاده از خدمات قالیشویی گل ابریشم تهران شامل موارد زیر است.

  • استفاده از شوینده درجه یک و مرغوب برای شستشوی فرش و موکت
  • تحویل به‌موقع سفارشات
  • لکه‌برداری و شستشوی دقیق بدون آسیب به فرش و موکت
  • پاسخگویی ۲۴ ساعته به مشتریان

برای ارتباط با قالیشویی می‌توانید با شماره تلفن ۰۲۱۸۶۹۴(۳۰ خط) و ۸۸۹۲۷۰۰۰(۲۰خط) در تماس باشید. حتی می‌توانید بدون محدودیت مکان و زمان سفارشات را در سایت قالیشویی به صورت آنلاین ثبت کنید.

سفارش آنلاین


قالیشویی گل ابریشم با سرویس دهی به سراسر تهران با ناوگان حمل و نقل مسقف و ایمن. همین حالا با ثبت سفارش آنلاین، از امکان حمل و نقل رایگان بهره مند شوید.

دیدگاه ها غیرفعال است