دوام فرش در نقاط مختلف منزل

با توجه به اینکه برای کدام قسمت از منزل فرش انتخاب می‌کنید ، به این فکر کنید که فرش مورد نظرتان چه مقدار دوام و پایداری نیاز دارد . مثلا در نقاط کم تردد مثل اتاق خواب ها ، سالن غذاخوری و اتاق نشیمن نیازی به فرش خیلی مقاوم و متراکم نیست. بالعکس در پذیرایی، راهروها و آشپزخانه باید از فرش‌های با کیفیت و با تراکم بالا استفاده کرد .

در تمام منازل قسمت‌هایی از اتاق ها هستند که با توجه به وجود پنجره به طور مستقیم در دسترس نور خورشید قرار می‌گیرند. به نوعی می‌توان گفت که یک قسمت نورگیر در برخی از اتاق ها و قسمت حال و پذیرایی وجود دارد. در تمام این قسمت ها از فرش های کوچک و بزرگ برای پوشاندن سطح آنها استفاده می‌کنند. پس از مدتی مشاهده خواهید کرد که فرش منزل شما دیگر آن نما و رنگ زیبای اولیه را ندارد و کم رنگ تر شده است.

این می‌تواند دلایل بسیار زیادی داشته باشد که از مهم ترین دلایل آن تابش نور مستقیم خورشید به سطح فرش است. تاثیر نور خورشید بر فرش پس از مدت زمانی برای شما قابل لمس خواهد بود. برای مواظبت از فرش منزلتان به صورتی که بتوان در همان شکل و طرح اولیه آن را نگهداری کرد بهتر است که از تابش مستقیم نور خورشید به آن‌ها جلوگیری کنید. برای این کار روش های مختلفی وجود دارد.

شما می‌توانید از پرده‌های ضخیم با رنگ تیره استفاده کنید تا تابش مستقیم نور خورشید را مهار کند. یا اینکه می‌توانید فرش ها را در قسمتی از سطح اتاق استفاده کنید تا کمتر در دسترس نور خورشید باشد. در برخی موارد برای نگهداری بهتر فرش ها و افزایش طول عمر آنها می‌توان از روفرشی استفاده کرد که سطح فرش را می‌پوشاند و همچنین از ریختن آشغال های ریز بر روی فرش همچنین داخل بتن آن جلوگیری می‌کند. اگر با تابش آفتاب رنگ فرش شما کدر شود هیچ روشی برای بازگرداندن آن به رنگ و حالت اولیه وجود نخواهد داشت. پس دقت کنید که از روش های گفته شده برای حفظ و نگهداری بهینه از فرش خانه خود استفاده کنید.

تاثیر نور خورشید بر فرش

انواع فرش و چگونگی تاثیر نور خورشید بر آنها

نور خورشید می‌تواند تاثیرات جبران ناپذیری به فرش و قالی بگذارد. فرش‌های دست‌بافت، فرش‌های شرکتی، قالیچه‌های گران قیمت و سایر فرش های دست دوم و ارزان قیمت تحت تاثیر نور خورشید می‌توانند کیفیت خود را از دست بدهند و زیبایی اولیه را به نمایش نگذارند. فرش‌هایی با کیفیت پایین و دست دوم در صورت قرارگیری در مقابل نور خورشید صدمات بیشتری می‌بینند ولی سایر فرش‌های با کیفیت هم از تاثیر نور خورشید بی نصیب نمی‌مانند. همواره بهتر است برای هر فرشی در هر نوعی از روش های مراقبت و نگهداری ذکر شده استفاده کنید.

تهیه و تالیف : کارشناسان قالیشویی گل ابریشم

دیدگاه ها غیرفعال است