فرش و قالی نقش مهم و اساسی در دکوراسیون منازل در کشور ما بازی می کنند. در تمام خانه های ایرانی از فرش های دست باف بسیار زیبایی استفاده می شود. این فرش ها امروزه با طرح های مدرن تر و زیباتری طراحی و بافته می شوند.

انتخاب یک فرش مناسب برای پوشاندن سطوح در قسمت های مختلف منزل به عوامل متفاوتی بستگی دارد. فرش ها باید در اندازه متناسب با قسمتی که برای آن در نظر گرفته شده اند انتخاب شوند. دقت کنید که در زمان های قدیم این اندازه ها کاملا متفاوت با اندازه های امروزی بودند.

در گذشته فرش ها در اندازه هایی انتخاب می شدند که بتوانند کل سطح اتاق را بپوشانند. ولی امروزه فرش ها در اندازه ای انتخاب می شوند که فقط کمی تا قسمتی از مرکز اتاق را پوشش دهند. در ادامه با اندازه مناسب فرش ها برای قسمت های مختلف خانه آشنا خواهیم شد.

انتخاب فرش مناسب برای اتاق غذاخوری

استفاده از فرش برای اتاق ناهار خوری موافقان و مخالفان بسیاری دارد؛ولی با این وجود استفاده از فرش در اتاق ناهار خوری علاوه بر کاربردی بودن باعث شکل دادن یا حتی روح بخشیدن به فضای اتاق ناهار خوری می شود،البته لازم به گفتن است که استفاده از فرش در اتاق ناهار خوری یک نیاز اساسی به شمار نمی رود،بلکه کاملا بسته به سلیقه و…

اندازه مناسب فرش برای اتاق های خواب

اگر قصد خرید فرش برای اتاق های شخصی و اتاق های خواب را دارید، باید به این نکته توجه کنید که طبق نکات مربوط به زیبایی شناسی فرش مورد نظر باید از اطراف حدود ۲۰ سانتی متر با دیوار فاصله داشته باشد. این میزان فاصله برای اتاق های کوچکتر در نظر گرفته می شود. در این صورت می توان نمای فرش را در اتاق به خوبی مشاهده کرد. برای اتاق های بزرگ این فاصله باید حدودا ۴۵ تا ۶۰ سانتی متر باشد.

ذکر این نکته الزامی است که علاوه بر در نظر گرفتن کلی این فاصله ها باید به تعداد لوازم استفاده شده در اتاق ها هم توجه کنید. برخی مواقع لوازم و مبلمان داخل اتاق به اندازه‌ای جا گرفته است که دیگر امکان انتخاب یک فرش با این اندازه برای اتاق مورد نظر امکان پذیر نمی باشد. پس در این موارد بهتر است متناسب با لوازم داخل اتاق اقدام به خرید فرش در اندازه مناسب نمایید.

اندازه فرش برای اتاق ها

اندازه مناسب فرش در فضاهای دیگر منزل

برای انتخاب یک فرش مناسب برای قسمت حال و پذیرایی با توجه به اندازه آنها و تعداد مبلمان چیده شده باید تصمیم گیری کنید. حال و پذیرایی منازل ابعاد گسترده تری دارند به گونه‌ای که با استفاده از یک فرش پر نمی شوند. در این صورت با توجه به تعداد سرویس های مبلمان می توان اقدام به خرید فرش در اندازه متناسب نمود. به همین صورت چینش منازل و دکوراسیون آنها زیبایی داخلی را چندین برابر می کنند.

دیدگاه ها غیرفعال است