پاک کردن لکه شمع از روی فرش - گل ابریشم

پاک کردن لکه شمع از روی فرش


ریختن شمع روی فرش باعث کثیف شدن و از بین رفتن زیبایی ظاهری آن می‌شود. اگر شما هم تجربه ناخوشایند ریختن شمع روی فرش را در جشن تولد دارید یا اینکه با هنر شمع‌سازی کسب درآمد می‌کنید و برایتان پیش می‌آید که موم شمع روی فرش بریزید، این مطلب را تا آخر بخوانید. زیرا تصمیم گرفتیم شما را با راه‌های مناسب پاک کردن لکه شمع از روی فرش پاک کنیم.

پاک کردن لکه شمع از روی فرش با چاقو

یکی از راه‌های پاک کردن لکه شمع از روی فرش، استفاده از چاقو یا یک جسم نوک تیز است. برای استفاده از این شیوه باید خیلی احتیاط کنید، زیرا ممکن است تیزی چاقو الیاف فرش را پاره کند و به آن آسیب بزند. پس با احتیاط با چاقو شمع را از روی الیاف فرش تمیز کنید. سپس با استفاده از حرارت اتو، همان‌طور که پیش از این توضیح دادیم یا با استفاده از یک شوینده، چربی شمع را از روی الیاف فرش تمیز کنید.

پاک کردن لکه جوهر از سطح فرش

پاک کردن لکه جوهر از سطح فرش در تمام خانه‌ها حداقل یک نفر وجود دارد که یا محصل است یا با لوازم تحریر و نوشتاری کار می کند. این لوازم …

پاک کردن لکه شمع از روی فرش با حرارت

حرارت دادن یکی از راه‌های مناسب پاک کردن لکه شمع از روی فرش است. زیرا حرارت باعث می‌شود شمع آب شود و به راحتی از روی الیاف فرش پاک شود.

اگر می‌خواهید این روش را امتحان کنید، ابتدا یک کاغذ روغنی روی لکه شمع بگذارید، سپس روی آن را با حوله بپوشانید. در مرحله بعد یک اتوی داغ را روی حوله بگذارید. نباید اتو را به مدت طولانی روی حوله نگه دارید، بلکه باید اتو را روی حوله بگذارید و بردارید. چند بار این کار را تکرار کنید تا شمع به طور کامل آب شود و به کاغذ روغنی بچسبد.

بهتر است بدانید برای استفاده از اتو، باید از حرارت اتو خشک استفاده کنید. زیرا اتو بخار ممکن است به فرش آسیب بزند یا اینکه موجب آسیب به پوست دست شما شود.

دقت کنید نگه داشتن طولانی مدت اتو روی حوله ممکن است باعث سوختن یا تغییر رنگ الیاف فرش شود. پس مواظب حفظ کیفیت فرش باشید.

بعد از اینکه موم شمع به کاغذ روغنی چسبید و از روی الیاف فرش تمیز شد، بهتر است یک تکه ابر را به شوینده خانگی مانند مایع ظرفشویی آغشته کنید و روی لکه بکشید. با این کار می‌توانید اثر چربی شمع را از روی الیاف فرش تمیز کنید.

پاک کردن لکه شمع از روی فرش - گل ابریشم

پاک کردن لکه شمع از روی فرش با سرکه سفید

وقتی با حرارت یا جسم نوک تیز لکه شمع را از روی فرش پاک می‌کنید، ممکن است اثر چربی موم شمع روی الیاف فرش باقی بماند. برای اینکه چربی الیاف فرش را تمیز کنید، می‌توانید از سرکه سفید استفاده کنید. سرکه سفید به خوبی اثر چربی را از بین می‌برد و فرش را تمیز و درخشان می‌کند.

بهترین راه این است که مقداری سرکه سفید را روی لکه شمع اسپری کنید و با یک دستمال آن را تمیز کنید. حتی می‌توانید سرکه سفید را با آب رقیق کنید و حوله تمیزی را به آن آغشته کنید و روی لکه شمع بکشید.

شامپو فرش برای پاک کردن شمع از روی فرش

شامپو فرش از شوینده‌های خانگی و مناسب برای تمیز کردن لکه شمع از روی فرش است. شامپو فرش قدرت پاک‌کنندگی بالایی دارد و با الیاف فرش سازگار است. به همین دلیل برای تمیز کردن شمع از روی فرش دستبافت و ماشینی مناسب است.

پاک کردن لکه شمع از روی فرش - گل ابریشم

قالیشویی گل ابریشم تهران

قالیشویی گل ابریشم جزو بهترین کارخانه‌های قالیشویی است که خدمات شستشوی فرش دستبافت و ماشینی را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت انجام می‌دهد. این کارخانه عضو اتحادیه قالیشویان است و مطابق تعرفه‌های تعیین شده از طرف اتحادیه از مشتریان هزینه دریافت می‌کند.

به جز شستشوی فرش و موکت می‌توانید از خدمات خشکشویی تشک خوشخواب، مبلمان و صندلی و خدمات رفوی فرش‌های کهنه و آسیب‌دیده قالیشویی گل ابریشم هم استفاده کنید. رفوکاران حرفه‌ای این مجموعه فرش‌های کهنه، سوخته‌ و پاره را ترمیم می‌کنند تا بتوانید مجددا از آن‌ها استفاده کنید.

لازم نیست نگران فاصله منطقه سکونت از قالیشویی گل ابریشم باشید، چون کارکنان این قالیشویی به تمام نقاط تهران سرویس‌دهی دارند و خدمات مطلوب و باکیفیتی ارائه می‌کنند.

برای ثبت سفارش می‌توانید یکی از دو شیوه زیر را استفاده کنید.

  • ثبت سفارش از طریق شماره تلفن ۰۲۱۸۶۹۴
  • ثبت سفارش آنلاین در سایت قالیشویی

سفارش آنلاین


قالیشویی گل ابریشم با سرویس دهی به سراسر تهران با ناوگان حمل و نقل مسقف و ایمن. همین حالا با ثبت سفارش آنلاین، از امکان حمل و نقل رایگان بهره مند شوید.

دیدگاه ها غیرفعال است